Fader, jag har hädat

Det blev lite fest igår, ganska ok. Nu känner jag att jag har kommit mer in i gänget på jobbet. Jag har hittat lite kompisar och folk drar med mig ut på olika saker. Det är bra för det är ganska tråkigt att sitta ensam hela tiden utan att ha folk att prata med mellan samtalen.
Får se om det blir några konsekvenser efter nattens äventyr. Jag skulle nog inte palla det, men jag är optimistisk, så det ska nog gå bra. Annars visar det sig på måndag.

Pratade med min mormor igår. Min lillasyster ringde från andra sidan jordklotet. Det var väldigt trevligt att prata med mormor, syster och pappa. Jag saknar dom jättemycket. Men snart kommer jag att träffa dom igen. Jag bara längtar till lönen i september då ska det börja planeras. Jag har som sagt tänkt att åka till Peru och sen ska jag vidare till Karibien. Jag har nog tänkt att resa runt rätt mycket där, vill ju hinna se Jamaica, Bahamas kanske om man har råd, tid och möjlighet dra en sväng till Cuba, det hade vart nått. Jag ska nog inte planera allt för mycket för då kommer jag bara att bli besviken om det skulle bli så att jag inte kom iväg. Om jag känner mig rätt vet jag att det
kommer att bli väldigt svårt att spara pengar. Jag måste sluta äta ute, fan här i Norge blir man ju ruinerad minsta lilla grej man köper. Annars handlar jag inte speciellt mycket, men det är just att gå ut för att äta som blir väldigt dyrt och förstör hela min budget. Det kan ju lätt bli så att man vill ha ett glas vin till maten och sen är det lätt hänt att beställa in en öl och sen är det kört. Ja, man vet ju hur det är.

Fan, jag vill runt i hela världen. Jag får nog ta och ragga upp en rik norrman och golddigga mig fram i livet. Eller inte. Fast det finns ju rätt många rikingar här hmmm....

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Det blev lite väl mycket av det goda igår.


Måste avsluta med ett citat av Norman Mailer ur De nakna och de döda "Era rättigheter som individ beror helt och hållet på min personliga inställning. Sluta upp med att sysselstätta er med dem". Har ni inte läst boken, läs den!


pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0