Jag hatar att vara vilsen

Och jag hatar förändringar. Men ändå tycker jag om det. Jag ska börja en jättebra(hoppas jag) makeup-artist utbildning och jag ska flytta ännu en gång. Den här gången blir det av till goa Göteborg. Nu är jag här och ska kolla lite ställen att bo. Det som känns jobbigt är ju nya saker. Som spårvagnar. Jag fattar ingenting.
En del folk går bara på och sätter sig på en plats.
En del folk går fram till den gröna mackapären och trycker sitt kort mot den.
En del folk går till den andra mackapären och trycker ner sin biljett och trycker på nån knapp.
Skulle någon snäll jävel kunna förklara allt till mig som om jag vore en treåring?
Och det här med SMS-biljett, gäller det både på buss och spårvagn?
Annars är det helt ok här. Kan tänka mig att bo här en längre tid. Vi får se, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0