Från förr

2008-01-14

Dagen närmar sig och snart gäller det, snart flyttar jag. Och jag vet inte ens vart. Hittills har jag tre alternativ. Ettan, liknar mest det jag hade tänkt från början. Kostnaden är vad jag hade tänkt mig, jag kommer att bo själv och det är ju lite ensamt. Ensam är aldrig kul och jag har aldrig bott själv förr. Jag hinner jobba en månad här innan jag flyttar och jag behöver verkligen pengarna.

Tvåan, bra läge, mitt i stan. Jag behöver inte tänka på att behöva betala resor. Jag kan gå överallt och eftersom jag aldrig fattar något vad det gäller spårvagn, tunnelbana och liknande är det bra. Om jag ska ut behöver jag aldrig åka taxi hem. Men det är lite dyrare, Iofs bara 300 mer än ettan. Men då måste jag flytta redan första februari, jag har ju Iofs jobb om jag behöver, men det är inte lika bra betalt som jag har nu.

Trean, bor med en tjej i min ålder, verkar trevligt, vet inte så mycket om det, men jag ska åka och träffa henne snart. Hyran är betydligt mindre än de tidigare alternativen. Men det är en bit ifrån och jag måste övervinna min rädsla för kollektivtrafiken haha.

Jag är så förvirrad. Imorgon måste jag bestämma mig. Jag hatar att jag måste bestämma. Jag vill helst få allt serverat på ett silverfat. Men tyvärr funkar det inte så.

Fast det ordnar sig, det gör det jämt. Som vanligt.


Nu är jag inne på andra säsongen av oz. Jag börjar starkt fundera på vad det är för fel på mig. Jag hittar hetingar överallt i den serien. Nått fel är det ju när jag egentligen tycker att de flesta är fula, och deras karaktärer i serien inte är den bästa. Jag borde verkligen hitta ett ligg snart. Hatar den här staden, inga snyggingar. Jag blir ju helt despo. Och alla mina despotankar kommer ut på fyllan. Fy så kan det ju inte gå till
Jag kan nog till och med tänka mig att ligga med schillinger. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0