Första gången med kräftor

I fredags bjöd mitt bästaste på kräftor. Har tidigare endast ätit kräftstjärtar på burk och det har nog bara hänt en gång tidigare. Men i fredags var det dags för the real thing. Jag bröt av huvuden, slet av ben och skal. Väldigt gott. Känns väldigt svenskt att äta kräftor. Men vad vet jag, har inte så stor koll på kräfthistorien. Det roliga var i alla fall att kräftorna var från Kina. Vet inte exakt vart det roliga ligger i det. Men kul var det.

Kom precis hem från en weekend i gamla goa Sverige. Inget nytt. Som vanligt, men vad trodde jag?
Jag är uttråkad, jag vill att nått spännande ska hända i mitt liv. Men snart... då jävlar. Men jag har inget tålamod.
Vad gör man fram till det att man åker?

Jävla orkanen Dean. Jag hade tänkt att köra en Jamaica here I come, men naturkatastrofer skrämmer mig så mycket. Usch får se om jag hinner bli modigare, jag kommer säkert att åka dit i alla fall och naturkatastrofer händer väl inte så ofta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0